Apply for instant PAN through Aadhaar
PAN is not only an identity proof but also an important document for filing financial transactions and income tax returns. In order to make the PAN application easier for the people, the immediate PAN allocation has been formally initiated by the Income Tax Department this year through "Aadhaar facility".
Now, people can apply for instant PAN using Aadhaar-based e-KYC, and can also download it immediately. This facility is now available to all those who have a valid Aadhaar number and who have a mobile number registered in the UIDAI database, which is active. Now, one can also have an electronic PAN card as it is also a valid PAN. Not only this, you can do all this in 10 minutes from home. You need neither to visit any booth, center, nor have to pay any amount.
How to apply for Tatkal PAN:
- Visit the Income Tax Department website: http://www.incometaxindiaefiling.gov.in/home or Click here
- Click on the instant PAN link through Aadhaar.
- Click on the instant PAN link through Aadhaar.
- Click on the "Get New Pan" link.
- Fill in your information in the space provided and confirm.
- Applicant will receive an OTP on the registered Aadhaar mobile number; Enter OTP and submit.
Information related to PAN status and download: ~~
- Visit the Income Tax Department website: http://www.incometaxindiaefiling.gov.in/home or Click here
- Click on the instant PAN link through Aadhaar.
- Click on PAN status
- Fill in your information in the space provided and confirm.
- Applicant will receive an OTP on the registered Aadhaar mobile number; Enter OTP and submit.
- If PAN is allotted, click on the download link to get a copy of the e-PAN PDF. Read More…
पैन एक पहचान प्रमाण के साथ ही, वित्तीय लेनदेन और आयकर रिटर्न दाखिल करने के लिए एक महत्वपूर्ण दस्तावेज है। लोगों के लिए पैन आवेदन को आसान बनाने के लिए, आयकर विभाग द्वारा इस वर्ष "आधार सुविधा" के माध्यम से तत्काल पैन आवंटन औपचारिक रूप से शुरू किया गया हैं।
अब, लोग आधार-आधारित ई-केवाईसी का उपयोग करके तत्काल पैन के लिए आवेदन कर सकते हैं, और इसे तुरंत डाउनलोड भी कर सकते हैं। यह सुविधा अब उन सभी के लिए उपलब्ध है जिनके पास वैध आधार संख्या है और जिनके पास UIDAI डेटाबेस में पंजीकृत मोबाइल नंबर है, जो सक्रिय है। अब, किसी के पास एक इलेक्ट्रॉनिक पैन कार्ड भी हो सकता है क्योंकि यह एक वैध पैन है। इतना ही नहीं, आप यह सब घर से 10 मिनट में कर सकते हैं। आपको किसी भी बूथ, केंद्र पर जाने की जरूरत नहीं है, न ही किसी भी राशि का भुगतान करना होगा।
तत्काल पैन के लिए आवेदन कैसे करें:
- आयकर विभाग की वेबसाइट: http://www.incometaxindiaefiling.gov.in/home पर जाएं या यहाँ दबाएं
- आधार के माध्यम से तत्काल पैन लिंक पर क्लिक करें।
- "गेट न्यू पैन" लिंक पर क्लिक करें।
- दिए गए स्थान में अपनी जानकारी भरें और पुष्टि करें।
- आवेदक को पंजीकृत आधार मोबाइल नंबर पर एक ओटीपी प्राप्त होगा; OTP डालकर सबमिट करें। Read More
पैन कार्ड की स्थिति और डाउनलोड से संबंधित जानकारी:~~
- आयकर विभाग की वेबसाइट: http://www.incometaxindiaefiling.gov.in/home पर जाएं या यहाँ दबाएं
- आधार के माध्यम से तत्काल पैन लिंक पर क्लिक करें।
Comments
Post a Comment